wtorek, 10 lutego 2015

Muzyka klasyczna w ... Smerfach.


Przypomniało mi się ostatnio, że także w Smerfach było pełno muzyki klasycznej. Pamiętałam zwłaszcza Musorgskiego Obrazki z wystawy, Griega Poranek i W grocie króla gór oraz Rossiniego Uwerturę do opery Wilhelm Tell. Z ciekawości wpisałam jednak w wyszukiwarkę "classical music in smurfs" i... okazało się, że lista jest znacznie, znacznie dłuższa! Sami zobaczcie. 

 http://en.wikipedia.org/wiki/The_Smurfs_%28TV_series%29#Use_of_classical_music

Np. początkowy temat VIII Symfonii h-moll "Niedokończonej" Schuberta pojawia się w prawie każdym odcinku, gdyż jest lejtmotywem Gargamela, podobnie jak wyżej wymieniony Poranek z Peer Gynta (lejtmotyw Matki Natury).
Dziś już nie mam czasu żeby pisać, dlatego zostawiam Was z tą wikipediową listą, i radzę wam, byście ją przejrzeli, naprawdę warto! Ja nawet się nie spodziewałam, że tyle tego będzie i że będą tam TAKIE utwory jak np. Totentanz Liszta, Popołudnie Fauna Debussy'ego, Preludium g-moll Rachmaninowa czy Ognisty ptak Strawińskiego! No i jeszcze wiele, wiele innych.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...