niedziela, 14 stycznia 2018

Cichy Wagner 1913

Chciałabym dawać dobry przykład i pisać regularnie i to ładne, normalne, rzeczowe posty... no ale nie mogę.

Wczoraj obczajam sobie filmy o kompozytorach, bo lubię oglądać takie i nawet sama też chcę jeden nakręcić ale ciiii  i nagle... oczom nie wierzę. Film? O Wagnerze? Z 1913? CO? C-CO? Dlaczego ja nic o tym dowiedziałam??

Tak, w 1913 Niemcy postanowili uczcić stulecie urodzin jednego ze swoich największych kompozytorów w wyjątkowy i nowoczesny sposób.W rezultacie powstał pierwszy w historii pełnometrażowy film biograficzny, trwający ponad 80 minut. Reżyserii podjął się Carl Froelich, jeden z pionierów kinematografii w Niemczech (w późniejszych latach członek NSDAP), z resztą był to jego reżyserski debiut.W rolę kompozytora wcielił się Włoch z pochodzenia Giuseppe Becce, który sam również był kompozytorem i stworzył muzykę do wielu filmów.

Uwaga, dziwne screeny. Te dwa pierwszy to w ogóle nie mój.


Kiedyś tu pisałam, że chciałabym znaleźć wspólną fotkę Wagnera i Liszta... no i prawie to jest to hahah :D
Moim zdaniem pan Becce wygląda prawie jak ten prawdziwy Rysiek, a film jeszcze nie za bardzo wyraźny więc...

Tak sobie po tym poskakać, poprzyglądać się... dla mnie bomba! Chociażby dlatego, że od samej premiery tego filmu dzieli nas w tej chwili dłuższy okres czasu, niż ten film od przedstawianych wydarzeń. To wszystko jeszcze przed I wojną światową, jeszcze za starych czasów, wierzyć się nie chce. To jest perełka, nawet nie dla fanów Wagnera, po prostu dla osób zainteresowanych historią.Chociażby pogapić się na wnętrza, stroje, to jak odtworzono tamtą epokę.


No i zachciało mi się przez to Wesedonck Lieder posłuchać... bo Matylda Wesedonck też oczywiście jest w tym filmie oczywiście...

Będzie ładny wpis za niedługo.

Pozdrawiam!

2 komentarze:

  1. Wspaniałe! Obejrzałem tylko fragmenty - pięknie odrestaurowane. Przy okazji zorientowałem się, że na YT jest też jakaś dłuższa wersja, z soundtrackiem autorstwa odtwórcy roli głównej.
    Jedyny film o Wagnerze odpowiedni dla tych, co nie lubią jego muzyki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak, brzmi również tak jak Wagner? ;D
      Świetne podsumowanie!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...