wtorek, 31 stycznia 2017

Schubert, Schubert, Schubert...

Dzisiaj są urodziny Franza Schuberta.
No to go posłuchajmy :)

Pierwsze co polecam dziś, to jego szlagier, Król olch. Myślałam, że to typowo "męska" pieśń, że kobieta w ogóle nie może tego dobrze zaśpiewać. Dopóki nie usłyszałam Jessye Norman...
I przeszły mnie ciary. Genialnie odegrała wszystkie role. Na serio. Ona ma niesamowity głos. Teledysk może trochę straszny (sic!), ale naprawdę, muzycznie jest genialnie :)

No a drugi utwór - czy Schubert napisał kiedyś coś piękniejszego na fortepian niż Impromptu Ges-dur op.90 nr 3? Chyba nie, przynajmniej moim zdaniem... no i czy ktoś to może zagrać piękniej niż Krystian Zimerman? Nie wiem... wiem, że nie wszystkie Impromptus mi się podobają w jego wykonaniu, a to po prostu uwielbiam... ❤❤❤

Jeszcze urodziny ma dziś amerykański minimalista, pan Philip Glass. Kończy 80 lat. Nie przepadam za nim, ale z drugiej strony nic do niego nie mam... Niech dalej komponuje i koncertuje. Wszystkiego najlepszego!

No i z tym Was dziś zostawiam i przepraszam, że tak króciutko...

Ilustracja pożyczona stąd:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...